A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Лебединський заклад
загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №6
Лебединської міської ради Сумської області

Поради здобувачам освіти

Фото без опису
Поради для підвищення самооцінки

Як же важко жити із заниженою самооцінкою. Чи вам не знати? Ви постійно перебуваєте в скутому, напруженому стані, не вірите у власні сили і постійно говорите про свої невдачі. Коли ви дивитесь у дзеркало, то неодмінно бачите тільки недоліки вашої зовнішності. Ваша спина згорблена, голова понуро дивиться вниз, на лиці постійно чимось невдоволений або ображений вираз.

 Що ж, давайте спробуємо підвищити власну самооцінку. Тим більше що зробити це можна, а головне – потрібно.  Звичайно, краще вам звернутися до фахівця-психолога. Але дещо вже зараз ви зможете зробити самі. Головне – повірити, і результат не змусить себе довго чекати.

 1) Перестаньте порівнювати себе з іншими людьми, їх досягненнями та перемогами. Просто намагайтеся радіти успіхам інших без злості, образи чи заздрості.

 2) Навіть жартома припиніть використовувати негативні висловлювання на свою адресу. Замість того щоб сказати «Який я дурень! Я невдаха! У мене нічого не вийде!», Необхідно говорити тільки позитивні речі про себе і свої здібності – «Я молодець! Я зможу з усім чудово впоратися!»

 3) Якщо вас хвалять або роблять вам компліменти, не потрібно їх заперечувати і говорити у відповідь: «Що ви, нічого особливого! Ні, не варто! »Подякуйте щиро за добрі слова – більше нічого не потрібно.

 4) Зверніть увагу на коло ваших знайомих. Якщо ви будете перебувати в товаристві людей, налаштованих по відношенню до вас негативно (не дають вам висловитися, або заперечують вашу думку, вважають його непотрібним), тим самим ваша самооцінка буде знижуватися. Намагайтеся якомога більше спілкуватися з людьми, від яких віє позитивом, які впевнені в собі і завжди будуть готові вас підтримати.

 5) Складіть список ваших досягнень! Приміром, ви навчилися кататися на роликах, прочитали книгу, яку давно збиралися подужати, отримали права – загалом, все, що вас порадувало! До цього списку складіть список ваших позитивних якостей – ви розумний, добрий, чесний, чуйний! Перечитуйте ці списки частіше і поповнюйте їх новими записами!

 Вставайте вранці з посмішкою, радійте кожному дню і пам’ятайте про те, що ви – унікальна особистість!

 Щасти вам!

Як здолати хвилювання перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією?
Перед початком уроку:

• Готуйтеся!

• Ретельно вивчайте матеріал.

• Не бійтеся наближення тестування, контрольної роботи, підсумкової атестації.

• Сприймайте це як можливість показати обширність своїх знань і отримати винагороду за виконану вами роботу.

• Потрібно добре виспатися в ніч перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією.

• Відведіть собі час із запасом, особливо для справ, які треба виконати перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією і приходьте на урок незадовго до початку.

• Розслабтеся перед тестом, контрольною роботою, підсумковою атестацією.

• Не прагніть повторити весь матеріал в останню хвилину.

• Не приходьте на урок з порожнім шлунком.

• Візьміть цукерку або що-небудь інше, щоб не думати про тест, контрольну роботу, підсумкову атестацію, не хвилюйтеся.

Під час уроку:

• Уважно прочитайте завдання.

• Розподіліть час на виконання завдання.

• Сядьте зручно.

• Якщо ви не знаєте відповіді, пропустіть це питання і приступайте до наступного.

• Не панікуйте, коли всі починають здавати свої роботи. Ті, хто першим виконав завдання, не отримають за це додаткових балів.

Умій володіти собою

1. Пам’ятайте: найкращий спосіб боротьби з душевним неспокоєм – постійна зайнятість.

2. Щоб забути свої напасті, намагайся зробити приємне іншим. Роблячи добро іншим, робиш добро собі.

3. Не намагайся змінювати чи перевиховувати інших. Набагато корисливіше і безпечніше зайнятися самовихованням.

 Пам’ятай: кожна людина – така ж яскрава й унікальна індивідуальність, як і ти, приймай її такою, якою вона є. Намагайся знайти в людині позитивні риси, вмій бачити її достоїнства і в стосунках з нею спробуй опиратись саме на ці якості.

4. Май мужність від щирого серця визнавати свої помилки. Уникай зазнайства і дозування.

5. Вчися володіти собою! Гнів, дратівливість, злість спотворюють людину. Егоїзм – джерело багатьох конфліктів. Виховуй в собі терпіння, пам’ятай, що «рана заживає поступово». Не через дрібниці.

6. Будь-яка справа починається з першого кроку! Пам’ятай: перешкоди нам даються задля нашого розвитку.

7. Людина, має необмежені можливості самовдосконалення, причому в усіх галузях СВОЄЇ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ.

8. Будь толерантною особистістю. Толерантність ( від лат. Tolerans – терплячий) – терпимість до чужих думок і вірувань.

Уміння вийти з конфлікту

Мабуть не раз ти був свідком конфліктів, чи був їх учасником. На жаль. Життя не можливе без конфліктів. Переважно вони виникають тоді, коли потреби і бажання однієї людини не співпадають з потребами і бажаннями іншої людини або групі людей.

Психологи радять декілька стратегій поведінки у конфліктних ситуаціях.

1.  ” Відхід”. Це стратегія фізичного або емоційного уникнення , конфлікту, При цьому ми позбавляємо себе можливості взяти участь у подальшому розвитку ситуації, Такий крок часом може бути корисним, якщо він не зачіпає важливих інтересів людини і не спричиняє наростання напруги у стосунках:

2.  ” Задавлений”. При виборі – такої стратегії ми ніби відмовляємося визнати конфлікт і робимо вигляд, що між нами і партнером залишаються добрі відносини. І така поведінка може мати позитивні результати, а іноді при збереженні добрих стосунків конфлікти вирішуються самі собою у подальшому спілкуванні.

3.  ” Виграш-програш”. При цій стратегії людина хоче за будь-яку ціну перемогти свого суперника. Тобто завжди повинен бути той, хто програв Якщо ж такий є, то рано чи пізно він знову виступить проти переможця і безпосередньо чи через когось буде заважати йому у його діях. 1 конфлікт рано чи пізно розпочнеться знову,

4.   ” Компроміс”. Це варіант такого улагодження конфлікту, коли кожна сторона частково задовольняє свої інтереси. У багатьох випадках він влаштовує обидві сторони.

Але не варто забувати, що при цій стратегії інтерес задовольняється частково. Тобто потреби сторін залишаються задоволеними не повністю, а це може, призвести до конфлікту у майбутньому.

5.  ” Виграш — виграш”. Це така стратегія поведінки у конфлікті, коли кожна сторона зацікавлена у своїй перемозі та перемозі протилежної сторони. При такій стратегії закріплюються або стають кращими стосунки між людьми. Бо коли виграє кожен їм вже нема що ділити між собою.

Безперечно, ти можеш користуватися будь-якою стратегією при вирішенні конфлікту. Але найбільш успішною вважається стратегія “виграш-виграш”. Для її використання ти повинен зробити чотири кроки:

1.    Визначити, яка дійсна потреба стоїть за бажанням іншої сторони.

2.    Довідайся, у чому ваші розбіжності компенсують одна одну.

3.    Розроби нові варіанти, які найбільш повною мірою задовольняють потреби кожного.

4.    Зроби це разом з партнером. Покажіть один одному, що ви не вороги, а партнери.

Запам’ятай! Копи виграють обоє, вони більш схильні виконувати домовленості, оскільки вони відповідають їх інтересам.

Взаємовідносини з друзями

Серед хлопців і дівчат часто можна зустріти таких, кому важко познайомитися з новою людиною, особливо якщо вона протилежної статі. Навіть думка про це викликає страх, напруженість або несподівані агресивність і роздратування. І це ускладнює їхнє життя. Вони шукають вихід і не завжди знаходять. Але при бажанні кожен може оволодіти і цією справою. 

Ось декілька порад:
  • Найбільш важливіш є перший крок. Тому, якщо ти хочеш з кимось познайомитися, будь відважним. Іди назустріч до цієї людини і не думай, що це повинна зробити вона.
  • Посміхайся ще до того, як ти почнеш розмову. Твоя доброзичлива посмішка свідчить про твої добрі наміри. Вона піднімає настрій людині, навіть якщо вона чимось занепокоєна.
  • Спочатку представся сам, а потім вислови своє бажання познайомитись.
  • Намагайся знайти цікаву тему для розмови. Запитуй, щоб з’ясувати, чим він (вона) цікавиться. Але і розмова “ні про що” – про погоду, футбол, телепередачу – теж може принести добрий результат. Важливим є не те, про що розмова, а те, що контакт відбувся. У той же час не будь надокучливим, якщо бачиш, що тема розмови партнеру не подобається або набридла, – зміни її.
  • Під час розмови будь щирим, відкритим, “випромінюй тепло”, і воно повернеться до тебе, підсилене почуттям твого співрозмовника. Адже давно відома істина: “Якщо хочеш, щоб тобою цікавились. – виявляй зацікавленість”.
  • Настроюйся на людину, уважно слухай її. Слухати набагато складніше, ніж говорити самому. Адже кращим співрозмовником вважають не того, хто багато говорить, а того, хто вміє слухати і розуміти. Тому, якщо ти щось не зрозумів, -перепитай, чи ти правильно розумієш партнера. Запам’ятовуй те, що він говорить.
  • Намагайся говорити менше, а якщо тобі ставлять питання відповідай на кожне.
  • Інтонацією, виразом обличчя, позою покажи зацікавленість тим, про що розповідає твій знайомий. Дивися на співрозмовника зацікавленим поглядом. Виявляй до нього інтерес як до особистості.
  • Говори чітко і зрозуміло, не ковтай слів.
  • Будь терплячим і оптимістичним.
  • Якщо тобі не вдалося вступити в контакт з людиною, з якою хотів би познайомитися, не впадай у відчай і нікого не звинувачуй. Подумай: може, стиль твоєї поведінки їй недовподоби. Зміни його і зроби ще одну спробу. А якщо і вона закінчиться невдачею відклади цю справу на майбутнє. Побачиш, що в голову прийде чудове рішення, яке допоможе зав’язати бажане знайомство.
  • Пам’ятай, що спілкування це мистецтво, яке доступне кожному.
  • Фото без опису
  • Фото без опису
  • Фото без описуФото без опису

Фото без опису

Фото без описуПосилання для підлітків:

https://poruch.me/teenagers

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень